![]() ![]() |
![]() Seksistisch boulderdag Monk Part 2 gepost door BamBam ~ 08.01.2010 13:45 Jawel, op zaterdag 30 Januari is weer zover!! Wat kunnen de dames verwachten? Een prijzen pakket van 3 Beal gordels als ze bijvoorbeeld de volgende vraag goed beantwoorden: Naast het boulderen gaan ze natuurlijk lekker yoga-en, en is de High-Tea inbegrepen in de toegangsprijs. Op deze manier wordt blijk gegeven aan het feit dat vrouwen net zo goed als mannen kunnen voorklimmen in de rots. Vorig jaar stelde ze al dat er in tegenstelling tot het rotsklimmen, wel veel vrouwelijke sneeuwschoenwandelaars zijn, en dit jaar wordt daar blijk aan gegeven met een lezing van Jolanda Linschooten: “Into The White”. Deze gaat over een solotocht door winters Canada met husky, op zoek naar de Vuntut Gwichin Indianen. Meld je dus snel aan als jij ook vindt dat zo een vrouwen-promotie dag hard nodig is om de zogenaamde achtergestelde positie van de vrouw in klimmend Nederland te verbeteren. Greetz, geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Part 2 gepost door Pim ~ 08.01.2010 14:08 Prima hoor als vrouwen zo'n boulder dagje willen organiseren. Maar nodig dan wel even een spreker uit die een paar mooie noordwanden heeft beklommen als je een statement wil maken. geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Part 2 gepost door Mirthe ~ 08.01.2010 16:58 : Prima hoor als vrouwen zo'n boulder dagje willen organiseren. Maar nodig dan wel even een spreker uit die een paar mooie noordwanden heeft beklommen als je een statement wil maken. Ik ben ervan overtuigd dat klimmen (in welke vorm dan ook)een voorbeeld is van een activiteit die door mannen als vrouwen gelijkwaardig beoefend kan worden op alle niveau's. Juist daarom is deze dag funest voor de man. Vrouwen moeten toch érgens de attentheid en stoerheid van de man terug kunnen vinden? Als alle vrouwen gaan voorklimmen voelt de man zich straks ondergesneeuwt door de vrouw in de klimwereld. geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Par gepost door Sjarrel ~ 09.01.2010 08:50 : : Prima hoor als vrouwen zo'n boulder dagje willen organiseren. Maar nodig dan wel even een spreker uit die een paar mooie noordwanden heeft beklommen als je een statement wil maken.
Kan aan mij liggen, maar dit kan ik niet helemaal plaatsen. Alleen de 1e zin begrijp ik en daar ben ik het niet mee eens. Vooral de zin "Naast het boulderen gaan ze natuurlijk lekker yoga-en, en is de High-Tea inbegrepen in de toegangsprijs. Op deze manier wordt blijk gegeven aan het feit dat vrouwen net zo goed als mannen kunnen voorklimmen in de rots. " vind ik apart. Dus door te gaan boulderen(!), yoga-en en hight-tea'en wil je aantonen dat vrouwen kunnen voorklimmen? geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Par gepost door mrgrt ~ 09.01.2010 09:07 : Kan aan mij liggen, maar dit kan ik niet helemaal plaatsen. Alleen de 1e zin begrijp ik en daar ben ik het niet mee eens. : Vooral de zin "Naast het boulderen gaan ze natuurlijk lekker yoga-en, en is de High-Tea inbegrepen in de toegangsprijs. Op deze manier wordt blijk gegeven aan het feit dat vrouwen net zo goed als mannen kunnen voorklimmen in de rots. " vind ik apart. : Dus door te gaan boulderen(!), yoga-en en hight-tea'en wil je aantonen dat vrouwen kunnen voorklimmen? Haha de spijker op zijn kop (of haar kop dan). geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Par gepost door mrgrt ~ 09.01.2010 09:08 : : : Kan aan mij liggen, maar dit kan ik niet helemaal plaatsen. Alleen de 1e zin begrijp ik en daar ben ik het niet mee eens. : : Vooral de zin "Naast het boulderen gaan ze natuurlijk lekker yoga-en, en is de High-Tea inbegrepen in de toegangsprijs. Op deze manier wordt blijk gegeven aan het feit dat vrouwen net zo goed als mannen kunnen voorklimmen in de rots. " vind ik apart. : : Dus door te gaan boulderen(!), yoga-en en hight-tea'en wil je aantonen dat vrouwen kunnen voorklimmen? : Haha de spijker op zijn kop (of haar kop dan). Sorry ik bedoelde Sjarrel. geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Part 2 gepost door klimX ~ 09.01.2010 11:22 Kan iemand me vertellen wat de achtergestelde positie is van de vrouw in het klimmen? : Jawel, op zaterdag 30 Januari is weer zover!! : Wat kunnen de dames verwachten? Een prijzen pakket van 3 Beal gordels als ze bijvoorbeeld de volgende vraag goed beantwoorden: : Naast het boulderen gaan ze natuurlijk lekker yoga-en, en is de High-Tea inbegrepen in de toegangsprijs. Op deze manier wordt blijk gegeven aan het feit dat vrouwen net zo goed als mannen kunnen voorklimmen in de rots. : Vorig jaar stelde ze al dat er in tegenstelling tot het rotsklimmen, wel veel vrouwelijke sneeuwschoenwandelaars zijn, en dit jaar wordt daar blijk aan gegeven met een lezing van Jolanda Linschooten: “Into The White”. Deze gaat over een solotocht door winters Canada met husky, op zoek naar de Vuntut Gwichin Indianen. : Meld je dus snel aan als jij ook vindt dat zo een vrouwen-promotie dag hard nodig is om de zogenaamde achtergestelde positie van de vrouw in klimmend Nederland te verbeteren. : Greetz, geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Part 2 gepost door Kees ~ 09.01.2010 11:26
geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Part 2 gepost door nanske ~ 09.01.2010 14:01 : Prima hoor als vrouwen zo'n boulder dagje willen organiseren. Maar nodig dan wel even een spreker uit die een paar mooie noordwanden heeft beklommen als je een statement wil maken. Nou, dat lijkt me leuk! Breng ons maar in contact met een dame die dit wil doen voor een vrijwilligersinitiatief met niet al te veel liquide middelen en we programmeren haar volgend jaar. ;-) nanske geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Par gepost door nanske ~ 09.01.2010 14:13
: : : Dus door te gaan boulderen(!), yoga-en en hight-tea'en wil je aantonen dat vrouwen kunnen voorklimmen? : : Haha de spijker op zijn kop (of haar kop dan). : Sorry ik bedoelde Sjarrel. Sjarrel en mrgrt, die gewraakte zin líjkt inderdaad een citaat van Cima Immink. Dat is het niet, BamBam heeft het persbericht van Cima Immink een beetje aangepast aan wat hij nog wist van vorig jaar. Tijdens de oprichting van het initiatief vorig jaar is namelijk wel duidelijk gemaakt dat Cima Immink wil stimuleren dat vrouwen zich niet laten ondersneeuwen door mannen om 'iets' te bereiken in het alpine- en outdoorsportklimmen. Cima Immink is heel blij dat er al zoveel prikbordleden zijn (m/v) die een benadrukking daarvan helemaal niet nodig hebben en bedankt BamBam voor de geboden exposure. Nog even over het doel van de Cima Immink 2 Day op 30 januari: het gaat er niet om om het voorklimmen te stimuleren, maar om klimmende vrouwen bij elkaar te brengen, waaruit initiatieven kunnen ontstaan die anders misschien niet waren ontstaan. Voor wie zich nog niet heeft laten afschrikken: http://blog.monkbouldergym.nl/?page_id=812 voor de aankondiging (zonder High Tea dit jaar, sorry BamBam, wel met inbegrepen consumpties) en meld je aan via cima.immink@yahoo.com als het je leuk lijkt eens te kijken hoe dat is, zo'n netwerkdag. Voor alle anderen: Monk is gewoon open die dag. nanske geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Part 2 gepost door Flip ~ 09.01.2010 16:11 Ik stel voor om binnenkort een boulderdag te organiseren voor Joodse negroïde pygmeeën die Islamiet zijn geworden maar toch varkensvlees eten en Oboema als grote voorbeeld hebben. Deze doelgroep wordt ook zwaar onderdrukt in de Nederlandse klimwereld en het is tijd dat ook zij een platform krijgen [en subsidie!] Andere onderdrukte groepen kunnen zich dan ook aansluiten. Het is tijd voor een herdefiniëring van het begrip 'emancipatie'; de vrouwen lijken hun plek in de boze wereld namelijk al gevonden te hebben. Flip geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Part 2 gepost door Mok ~ 09.01.2010 16:31 ":"Zeg BamBam, Flip, Kees, Pim, heren, voelen jullie je achtergesteld??? Komen jullie mannen aandacht te kort? Organiseer je eigen dag en maak je daar druk over. geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Par gepost door Frits ~ 09.01.2010 19:34 Nanske, ik zou toch nog even de doelstellingen van je eigen clubje nalezen. Daar staat toch wel degelijk dat één van de belangrijkste doelstellingen is dat vrouwen meer gaan voorklimmen. geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Par gepost door mrgrt ~ 09.01.2010 20:07 : Nanske, ik zou toch nog even de doelstellingen van je eigen clubje nalezen. Daar staat toch wel degelijk dat één van de belangrijkste doelstellingen is dat vrouwen meer gaan voorklimmen. Er staat: meer vrouwen zelfstandig de bergen in. geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Par gepost door mo ~ 09.01.2010 20:29 : ":"Zeg BamBam, Flip, Kees, Pim, heren, voelen jullie je achtergesteld??? Komen jullie mannen aandacht te kort? Organiseer je eigen dag en maak je daar druk over. psies! wat een ouwezuremannengehalte dit zeg! ga klimmen! en laat mensen, in welke vorm dan ook, leuke klimuren/dagen/weken organiseren en hebben. wees blij dat die mensen er zijn. je hoeft toch niet overal de doelgroep van te zijn? geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Par gepost door Erwtensoep ~ 09.01.2010 21:01 : : Nanske, ik zou toch nog even de doelstellingen van je eigen clubje nalezen. Daar staat toch wel degelijk dat één van de belangrijkste doelstellingen is dat vrouwen meer gaan voorklimmen. : Er staat: meer vrouwen zelfstandig de bergen in. Ik zag tot nu toe nog geen afkeurend toontje eigenlijk, geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Par gepost door mrgrt ~ 09.01.2010 22:50 : : : Nanske, ik zou toch nog even de doelstellingen van je eigen clubje nalezen. Daar staat toch wel degelijk dat één van de belangrijkste doelstellingen is dat vrouwen meer gaan voorklimmen. : : Er staat: meer vrouwen zelfstandig de bergen in. : Ik zag tot nu toe nog geen afkeurend toontje eigenlijk,
geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Par gepost door Erwtensoep ~ 10.01.2010 00:15 : : : : Nanske, ik zou toch nog even de doelstellingen van je eigen clubje nalezen. Daar staat toch wel degelijk dat één van de belangrijkste doelstellingen is dat vrouwen meer gaan voorklimmen. : : : Er staat: meer vrouwen zelfstandig de bergen in. : : Ik zag tot nu toe nog geen afkeurend toontje eigenlijk, : Ah joh Flip is gewoon geflipt geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Par gepost door Frits ~ 10.01.2010 09:30 : : Nanske, ik zou toch nog even de doelstellingen van je eigen clubje nalezen. Daar staat toch wel degelijk dat één van de belangrijkste doelstellingen is dat vrouwen meer gaan voorklimmen. : Er staat: meer vrouwen zelfstandig de bergen in. Er staat "on the sharp end of the rope" oftewel voorklimmen. geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Par gepost door nanske ~ 10.01.2010 10:32 : : : Nanske, ik zou toch nog even de doelstellingen van je eigen clubje nalezen. Daar staat toch wel degelijk dat één van de belangrijkste doelstellingen is dat vrouwen meer gaan voorklimmen. : : Er staat: meer vrouwen zelfstandig de bergen in. : Er staat "on the sharp end of the rope" oftewel voorklimmen. Tja, de doelstelling 'meer vrouwen zelfstandig de bergen in' impliceert dat laatste dan ook wel een beetje. Als je helemaal goed leest, zie je trouwens dat de doelstelling is om _activiteiten te ontplooien_ die een en ander kunnen stimuleren. Een van die activiteiten is mee te maken op 30 januari. Met voorklimmen tot de eerste haak (maar dan zonder haak en met een mat eronder), ruime mogelijkheid om contacten te leggen met anderen en met afsluitend een inspirerende presentatie van een vrouw die niet alleen zelfstandig, maar ook nog eens solo de sneeuw opzoekt. nanske geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Par gepost door Pim ~ 10.01.2010 11:58 Je zult wel vrouw moeten zijn om het nut van dit soort vrouwen uitjes te begrijpen. geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht Re: Seksistisch boulderdag Monk Par gepost door pppfffhhh ~ 10.01.2010 13:32 : Je zult wel vrouw moeten zijn om het nut van dit soort vrouwen uitjes te begrijpen. geen follow-up mogelijk vanwege datum bericht |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
© '94-'08 climbing.nl, bleau.info, bergsport.com all rights reserved